Flowmotion

55

minuten

Niveau: Makkelijk
Maximaal aantal deelnemers
Instructeur(s):

Flowmotion heeft een eigen gezicht. Het is een bewegingsprincipe geworden, maar eigenlijk legt het een basis voor elke ander beweging, zoals sportactiviteiten of dansen.

Flowmotion helpt bij het verbeteren van kracht, souplesse en behendigheid. Je leert je lichaam gebalanceerd te gebruiken in stilstand en beweging, alsof je een muziekinstrument eigen maakt. Gebalanceerd betekent letterlijk: evenwicht tussen buik- en rugspieren en armen net zo sterk maken als benen. Vloeiend gaan we in de lessen over naar verschillende pilates of flowmotion oefeningen. Zo versterk, mobiliseer of strek je daarbij je spieren.

Waar is het goed voor?

Flowmotion is goed voor het mobiliseren en krachtig maken van de spieren. Zo ondersteun je het kraakbeen en skelet en creëer je ruimte en ontspanning in je hele lichaam, waaronder het zenuwstelsel. Je leert in de les beter de ademhaling te gebruiken en te beheersen voor ontspanning en soepelheid.

Flowmotion corrigeert de houding. De linker- en rechterkant worden even sterk. Door concentratie vergroot je de zeggenschap over je lichaam. Kortom waar flowmotion over gaat: de eenwording van lichaam en geest. Deze bewuste manier van omgaan met het lichaam, en met eventuele lichamelijk klachten, heeft vele voordelen. Het kan je houding verbeteren, kan je motoriek verfijnen, en kan je coördinatie en behendigheid van het dagelijkse doen en laten vergemakkelijken.